Ribben er en gammel klassiker som har været brugt meget igennem årene, og selvom der er sket meget siden da, så er den stadigvæk et godt redskab til træning.

træning i en ribbe er baseret på træning med egen kropsvægt, og med det rette program kan man træne rigtig mange forskellige muskelgrupper. Det gælder de store muskelgrupper som ben, ryg, arme og maven.

Ribben er i øvrigt et rigtig godt redskab til at strække ud med. Vi anbefaler altid at strække ud i forbindelse med træningen, gerne både før og efter, da vi tror på at en krop der er smidig ikke bliver så let skadet.

Test af populære ribber

Vi er i gang med testen resultaterne kommer snart.

Ribben kan underholde både voksne og børn

Børn elsker generelt ribber da det er et redskab som giver mulighed for at klatre rundt og bevæge sig på alle mulige måder, det er med til at udvikle børns motorik, og er med til at opbygge en god grundstyrke hos børnene.

De voksne burger dem mere til klassiske træningsøvelser, det kan være mavetræning med benløft, enten med benene helt strækte eller med bøjede knæ i 90 grader. En anden klassiker er kropshævninger, som kan laves i flere varianter.

Er du ny indenfor træning så kan det godt være svært at sammensætte et program og lave de rigtige øvelser. Vi har derfor sat ind video ind, som kan være inspiration til at sammensætte et program.